Renungan Siang Keluarga Allah, 30 September 2023

30 September 2023 Team Penulis Renungan ReSiKA

Renungan Siang Keluarga Allah, 30 September 2023

Pastikan KASIH MULA-MULA KITA terus menyala.

Wahyu 2:4-5 Namun demikian Aku mencela engkau, karena engkau telah meninggalkan kasihmu yang semula. 5 Sebab itu ingatlah betapa dalamnya engkau telah jatuh! Bertobatlah dan lakukanlah lagi apa yang semula engkau lakukan. Jika tidak demikian, Aku akan datang kepadamu dan Aku akan mengambil kaki dianmu dari tempatnya, jikalau engkau tidak bertobat.

Kasih mula-mula merupakan kasih yang kita miliki pada saat kita baru bertobat dan percaya kepada Tuhan Yesus. Pada saat itu kita mengasihi Tuhan dengan sungguh-sungguh. Kita pun mengasihi Dia dengan segenap hati, dengan segenap jiwa, dan dengan segenap kekuatan kita.

Saat kita memiliki kasih mula-mula, hidup kita akan bersinar menerangi sekeliling kita. Hari ini, jangan biarkan kaki dian dalam hidup kita redup, padam atau diambil dari kita. Berusahalah untuk selalu menjaga kaki dian kita tetap bersinar terang, bahkan lebih terang lagi. Kita harus selalu menjaga kaki dian, yaitu kasih mula-mula kita tetap ada dalam hidup kita. Ketika kasih mula-mula kita selalu menyala, kita akan menerima urapan berkuasa dalam hidup kita.

Oleh karena itu, jagalah kasih mula-mula terus menyala dan berkobar dalam hati kita, berdoa dengan kasih mula-mula, beribadah dengan kasih mula-mula, melayani Tuhan dengan kasih mula-mula, memimpin kelompok sel dengan kasih mula-mula, jadi berkat bagi banyak orang dengan kasih mula-mula, memuji menyembah Tuhan dengan kasih mula-mula. Dengan demikian, Urapan Berkuasa itu akan langgeng, terus berkelanjutan, tiada henti dalam hidup kita. Tuhan Yesus memberkati. (ABU)

Selamat beraktifitas siang dalam anugerah dan penyertaan Tuhan

Keluarga Allah Global Cell Church | www.gbika.org

Callcenter Keluarga Allah | 0899-7895-000

Anda rindu mengalami pertumbuhan rohani bersama Keluarga Allah